Týdenka na kolech 2007

Trasa podle Labe. Nejprve ovšem začala v Praze podle Rokytky, dále podle Vltavy do Mělníka. Z Mělníka podle Labe jsme dojeli až do Pirny. Zpět jsme se vraceli přes Hřensko, Českou Kamenici, Kytlici, Nový Bor a zakončili jsme v Bělé pod Bezdězem. Úseky byly Praha - Mělník, Mělník - Žernoseky, Žernoseky - Dolní Žleb, Žleb - Pirna, Žleb - Kytlice, Kytlice - Bělá, Bělá - Bělá. Jelo nás 7. Bidlo a Maruš, Jirka, Vláďa s Romanem a Dáša s Mirkem. Ubytování jsme si nezařizovali, jelo se na blind, vždy jsme se chytli a stany nepotřebovali. Ale vezli jsme je, kam se uchýlíme jsme dopředu nevěděli. Zajímavosti. Krásná rovinka, pěkné počasí. První den byl výjezd ze Skalky, přišli se na start podívat staří Fuxovi. Bidlo nás vedl suprově přes Prahu mimo provoz a silnice, to jsme koukali, jak se dá přes Prahu jet bez provozu. Za Prahou u Husince se k nám přidaly dvě pěkné mladé cyklistky, pánové se jim věnovali a my s Maruš jsme to ustály. Mirek po mě dokonce vyžadoval, abych dělala, že jsem jeho ségra. Holky s námi daly oběd v Kralupech a pak už jsme pokračovaly dál sami. Hoši se nám zasekli v hospodě v Bukolu, však se tam také příjemně sedělo, člověk má vždy první den radost, že je volný, začíná dovolená s partou, první den je vždy nadmíru veselý. Vydali jsme se s Maruš napřed, potíž byla dostat kola se zátěží přes Vltavu po lávce po mostě pro parovod. Kluci nás pak dostihli a rozjeli jsme se k soutoku Labe s Vltavou. Nebyl to ten pravý, ale my jsme stáli na ostrohu, mávali, volali, fotili se a dívali na krásný Mělník. Ubytování našli v kempu, byl pěkný a dobře vybavený, dobrá hospoda. Takže sprcha, ubytovat se, a večeře. 2. den jsme opustili Mělník po silniici do Roudnice nad Labem. Tam oběd na náměsstí a zase přes most přes Labe a směr k Litoměřiím. Někde u Labe byla skvělá občerstvovna, taková vodácká, stánky, počasí neuvěřitelně nádhené, pivo jako křen a tak jsme se tam zasekli. A potom se po cestě kluci krásně vykoupali v Labi. Také jsme přespali ve Velkých Žernosekách na ubytovně všichni pohromadě v jedné místnosti, to byla noc... a boj o sprchu, a večer poseděli v hospodě, stánku na náměstí, také tam proběhla nějaká družba. Druhý den jeli Portou Bohemikou do Ústí. Zasekli jsme se také na koupališti v Branné před Ústím nad Labem. Pak nám do Hřenska zbývalo dost km. Před Děčínem se vracel Bidlo pro batoh, asi 10 km, který zapomněl v předchozí hospodě. Projeli jsme Děčín, trochu bloudili a hledali cestu a po levém břehu až na nejnižší bod v ČR, Dolní Žleb. Hotel Piccolo v Dolním Žlebu skvělý a ještě skvělejší jídlo. Když jsme tam dorazili téměř večer, předjeli nás nějakcí Němci a bylo plno. Pouze jediný třílůžkový pokoj. Ale kam večer dál? Máňa z pokoje vykouzlila neuvěřitelné. Přestavěli jsme postele tak, že jsme leželi 4 vedle sebe, já, Mirek, Roman a Vláďa. Jirka, Bidlo a Marie si ustlali kolem postelí na zemi. Vešli jsme se, přespali. Asi to nejvíce odnesla Maruš, spala pod umyvadlem a chlapci když chodili do něj v noci čůrat, tak.....Ráno pěkná snídaně, krásné skály a Labské pískovce kolem. A ta cesta podle Labe do Německa. Jen pro kola. Udělali jsme si výlet do Pirny z Dolního Žlebu a setkali se s Husákovým synovcem co tam hraje házenou. Němci to maj podle Labe ještě hezčí. To byla krásná cesta z Pirny do Žlebu. Dokonce jsme v Němcích zastavili na pivo a v Pirně si dali oběd. V hotelu se uvolnil pokoj a tak jsme si trochu pohověli. Další den jsme přepluli přívozem do Hřenska. Hřensko je ošklivé, to ho dělají stánky a vietnamští prodejci a stánkaři. Maruš chtěla na Pravčickou bránu, ale s kolem se nedalo. Jeli jsme do Jetřichovic, dali oběd a tam nás poslali se podívat na Dolský mlýn, kde se natáčela Pyšná princezna. Od rozpadlého mlýna jsme pokračovali přes Srbskou a Českou kamenici. Zastavili jsme se v Janské, poslechli si o pádu letadla v r 1971 a německých bunkrech. Odtud jsme se dostali do vesnice Mlýny. Přespali jsme v obci Kytlice Mlýny, jen tak v hospodě v sále bez koupelny. Kluci se koupali v ledové Kamenici, já se myla u pípy co se perou půllitry na pivo. Ujali se nás skvělí hostinští v Kytlici - Mlýny. Večer byla parádní zábava s skvělé vyprávění. Na další již pátý den jsme s Mlýnů stoupali do kopce přes hřeben, obec Polevsko do Nového Boru. tam jsme měli oběd a myslím že do Bělé jsme jeli z Boru vlakem. Jeli jsme pak dál přes Máchovo jezero a Doksy, všude známá středistka, ale ostatní nechtěli tam stavět. Občerstvili jsme se až někde v hospodě na parkovišti, ale měli jsme sakra štěstí, protože nás chytla obrovská bouřka, rány jako z děla a hustý déšť. V Bělé se již nikomu na kolo nechtělo. A taky nás tam chytly bouřky. Spali jsme u Husáků na chatě, nad koupalištěm, měli to tam pěkné. Pařilo se a povídalo až do rána a na druhý den už jsme vyjeli po okolí jen já s Pedrem.

Canon PowerShot A610

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka